בלוג

כבר תקופה ארוכה שאתם חושבים על זה, ועכשיו החלטתם לעשות את הצעד האמיץ ולהקים חנות אינטרנטית. החנות האינטרנטית תאפשר לכם להגיע ליותר קהלים ללא מגבלה גיאוגרפית, תעזור לכם להציע מגוון רחב של מוצרים ולעשות מהלכים שיווקיים מגוונים. אבל מאיפה מתחילים את תהליך ההקמה? על מה שמים את הדגש ואיך "מסננים את כל הרעשים” של גורמים שונים בעלי אינטרסים?
לפעמים אנחנו קוראים מאמר או פוסט ומרגישים כאילו המילים שנכתבו שם יצאו מהפה שלנו. זה בדיוק המקרה שקרה לנו כשנתקלנו במאמר שהתפרסם באתר Forbes תחת הכותרת - Five Low Tcech hacks to improve Online Shopping. החלטנו להביא לכם בעברית את רוח הדברים עם פרשנות ותוספות שלנו.
סמסים שיווקיים הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי חזק ויעיל, לאור הזמן הרב שמבלה האדם הממוצע מול המסך הקטן. הודעת SMS קצרה המתריעה על מבצע מיוחד, הטבה בלעדית ליום ההולדת או הגעתה של קולקציה חדשה, בהחלט תופסת את תשומת הלב של כולנו, וגורמת לנו לרצות לרכוש מוצר מסוים, גם אם לא ממש התכוונו... יש 60% הנחה על כל החנות רק עד מחר! מה לא נקנה? ברור שכן! חבל לפספס...
חשבתם פעם באיזו שפה אתם קונים? הרוב המוחלט בישראל יאמר כמובן עברית, וזה הגיוני: אנחנו חיים ונושמים עברית, ואוהבים את הקניות שלנו בשפה נוחה ונגישה. כל זה טוב ויפה, אבל מה לגבי פלחי אוכלוסייה שלמים להם האתר שלכם לא נגיש? הגיע הזמן להביא את החנות הוירטואלית שלכם לשיאים חדשים, על ידי תרגומה לשפות נוספות.
לקוחות חוזרים מהווים גורם חשוב בהצלחתו של העסק ובהישארותו בשטח למשך שנים רבות. שימור לקוחות באתרי מסחר מהווה אתגר לא פשוט, מאחר שהרכישה לא מלווה בחוויה אישית. למרות זאת, אין זה אומר שלא ניתן לשמר לקוחות, אלא שיש לבצע התאמות של האסטרטגיה הזו בשוק המקוון. נראה כי הטיפים הבאים יעזרו לכם במשימה זו באופן האופטימלי.
אין זה סוד כי אחד מהאתגרים הקשים ביותר העומדים בפני חנויות אינטרנטיות רבות הוא ריבוי המקרים של עגלות נטושות.
פגשנו לאחרונה לקוח פוטנציאלי שבדיוק השיק אתר חדש. בפגישה שלנו הוא אמר את המשפט הבא: ״השקנו אתר חדש. נקדם אותו קצת, נראה שהוא מצליח ואז נוסיף שירות לקוחות״. בינתיים פקיד/ת הקבלה אמור היה לענות לשיחות הטלפון הנכנסות ולפניות במייל. על לייב צ׳ט בכלל אין מה לדבר. כמובן שהגישה הזאת היא מתכון בטוח לכישלון.
זה אולי עוד נראה רחוק אבל חגיגת הקניות הגדולה של השנה כבר כמעט כאן. כל מי שמנהל אתר מכירות אונליין יודע שחודש נובמבר הוא חודש שעשוי להשפיע על כל המאזן של השנה. התנהלות נכונה בתקופה הזאת עשויה להגדיל את מחזור המכירות בעשרות אחוזים. היערכות לקויה או מאוחרת עשויה לייצר אכזבה.