חשיבות ה-Email Marketing לאתרי איקומרס וצעדים ראשונים לפעילות דיוור יעילה

חשיבות ה-Email Marketing לאתרי איקומרס וצעדים ראשונים לפעילות דיוור יעילה

אם יש לכם חנות וירטואלית, וודאי שמעתם לא פעם את המושג Email Marketing. אך האם אתם באמת מבינים כמה כוח טמון בדיוור אלקטרוני ועד כמה הוא יכול לסייע לאתר האיקומרס שלכם? כדאי שתקראו.
24/01/2018

אימייל מרקטינג הוא הכלי הפשוט, היעיל והזול ביותר לקשר עם הלקוחות הקיימים שלכם, לספר להם על הטבות ומבצעים, לתת להם כלים ומידע וגם להיות איתם בקשר אישי בהתאם למוצרים שהם קנו (או לא קנו), תדירות הקנייה שלהם ואפילו ימי ההולדת שלהם.

הבעיה היא שבמקרים רבים קיים פער בין ההבנה של חשיבות הכלי לבין השימוש בו בפועל. לקוחות רבים שאיתם נפגשנו סיפרו לנו על התסכול מכך שהם לא מצליחים לפנות בצורה יעילה ועקבית לדאטה בייס שלהם. הצורך ברור וידוע, אבל רבים מבעלי החנויות הוירטואליות לא יודעים בדיוק מה לשלוח, באיזו תדירות ואיך לייצר אוטומציה של דיוור. בסופו של דבר מתברר שמאחורי הכל עומד החסם הבסיסי ביותר - זמן - לתפעל אסטרטגיית אימייל מרקטינג נכונה לוקח זמן וגוזל משאבים. נתקלנו בלא מעט מקרים של אתרים עם דאטה בייס של אלפי ועשרות אלפי אנשים, שכמעט ולא מנצלים את הנכס שעומד לרשותם.

 

נתחיל בתשובה לשאלה - למה אימייל מרקטינג הוא כלי כל כך חשוב?

נתונים מראים שלייצר המרה ללקוח חדש עולה פי 5 (ולפעמים אפילו פי 7) מלייצר המרה ללקוח קיים. לקוחות קיימים כבר מכירים אתכם, התנסו בשירות או במוצר שלכם ולכן, בהנחה שהחוויה שלהם היתה חיובית, הם בעלי פוטנציאל גדול לחזור ולקנות. אימייל הוא אחד הכלים היעילים והזולים ביותר לגרום ללקוח קיים לחזור ולקנות פעמים נוספות.

 

email marketing

 

היעילות של דיוור תלויה לא רק בתוכן שלו אלא גם בטיימינג שלו ובקהל היעד שלו. שליחת דיוור לקהל הנכון ובזמן הנכון תשפר באופן דרמטי את התוצאות וגם תהפוך את הלקוחות שלכם למרוצים ונאמנים יותר.

 

ישנם סוגים שונים של דיוורים שניתן לשלוח. את חלקם אתם מכירים ואחרים עשויים להיות חדשים עבורכם. 

ניתן לחלק את הדיוורים לארבעה סוגים עיקריים:

1. דיוורים של הצטרפות

2. דיוורים שנשלחים כתגובה לפעולה מסוימת של הגולש באתר

3. דיוורים לתחזוקה

4. דיוורים למניעת נטישה

 

דוגמאות לסוגי דיוורים פופולאריים ומומלצים לאתרי איקומרס וחנויות וירטואליות:

# מייל הצטרפות (WELLCOME) - במייל הזה אנחנו מודים למבקר על ההצטרפות שלו, מספרים קצת על האתר, בונים ומפתחים ציפיות ולעיתים מצרפים גם הטבה שמפתה את הלקוח לבצע את הרכישה הראשונה. חשוב לזכור! מייל ההצטרפות הוא המייל שמייצר רושם ראשוני. מייל מוצלח יגרום ללקוחות שלכם לפתוח מיילים נוספים רבים בעתיד.

# מייל תוכן - אתרי איקומרס אוהבים לשלוח דיוורים עם תוכן כבר בשלבים הראשונים. מייל תוכן טוב מייצר סקרנות, בונה את האתר כאוטוריטה בתחומו ומגדיל את הסיכוי לאינטראקציה עתידית בין האתר ללקוח. מיילים המכילים תכנים (לעיתים עם הפניה לבלוג שבאתר) הם תבלין טוב לאסטרטגיית דיוור שמכילה בעיקר מיילים עם מבצעים. ההצלחה או הכישלון של מיילים מהסוג הזה, תלויה כמובן באיכות התוכן ובהתאמות לקהל היעד.

# מיילים שמייצרים אנגייג׳מנט - אחת המטרה שלנו כמשווקים היא לייצר חיבור בין המותג לצרכן. דיוור יכול להיות כלי מצוין לשם כך. בדיוור אנחנו יכולים לבקש מהלקוחות חוות דעת על המוצרים שלנו, לתת להם לבחור ולהשפיע על קולקציה עתידית, לגרום להם לשתף את המייל עם חברים בתמורה להטבות כאלו ואחרות, ועוד.

# מייל הנחה - כנראה שזה המייל המוכר והפופולארי ביותר, ולא במקרה. הוא פשוט עובד! אתם בטח מכירים את האגדה לפיה אנשים לא אוהבים לקבל אימיילים שיווקיים. אולי זה נכון, אבל אנשים מאוד אוהבים לקבל הנחות, בעיקר אם מדובר בהנחות שוות ממותגים שהם מכירים ואוהבים. ההצלחה של דיוור הנחות תלויה באטרקטיביות ההנחה ובמינונים שלה. הנחות בתדירות גבוהה מידי עשויות לפגוע במותג שלכם וגם בשורת הרווח. הנחות במינון נמוך מידי לא ייצרו ציפיה מצד הלקוחות ויגרמו להם לחפש את ההנחות אצל המתחרים.

# מייל נטישת עגלה - 75% מעגלות הקנייה ננטשות! 3 מכל 4 מבקרים שמוסיפים מוצר לעגלה אצלכם באתר לא משלימים את הקנייה. מדובר במבקרים שכבר נכנסו אליכם לאתר, שוטטו בו ואפילו התעניינו במוצר או מוצרים ספציפיים. מייל תזכורת שמכיל את המוצרים שהם נטשו עם גישה ישירה אל עגלת הקניות ואולי אפילו הטבה קטנה, עשוי לחולל פלאים ולשפר דרמטית את אחוזי ההמרה.

# מייל אישור הזמנה - כולם מכירים את המייל שנשלח אחרי שמתבצעת הזמנה, כמעט כולם שולחים את המייל הזה, אבל מעטים משתמשים בו בצורה נכונה. אחוזי הפתיחה של מייל אישור הזמנה, גבוה משמעותית מרוב המיילים האחרים. מדובר בנקודת ממשק בין האתר ללקוח ובהזדמנות מצוינת להעביר מסרים נוספים ולנסות להגדיל את סל הקנייה עם מוצרים משלימים ומוצרים רלוונטיים נוספים.

# מייל תזכורת וחיבור מחדש - אנחנו משקיעים אנרגיות רבות בטיפוח הדאטה בייס שלנו. אבל לעיתים קרובות האקטיביות של מצטרפים לדאטה בייס יורדת לאחר תקופה מסוימת. מייל תזכורת הוא מייל אוטומטי שנשלח ללקוחות שלא רכשו או לא נכנסו לאתר במשך תקופה מסויימת. במייל הזה נציע לרוב הטבה אטרקטיבית במיוחד שתעורר את הקשר בין הלקוח לאתר.

 

email marketing

 

לסיכום ניתן לומר כי שימוש בכלי הדיוור הוא הכרחי לחנויות וירטואליות שרוצות להגדיל את הרווחים שלהן ולשפר את אחוזי ההמרה וה-ROI. ישנן עשרות אופציות למיילים אבל אפשר להתחיל בקטן. מייל WELLCOME איכותי, מייל נטישת עגלה ומייל הנחה או מבצע תקופתי, מספיק בשביל להתחיל לחולל את השינוי. בהמשך ניתן לשפר ולשדרג את פעילות הדיוור.

 

הבעיה האחרונה היא כמובן בעיה של זמינות. כאן צוות השיווק ב-WECOMMERCE נכנס לתמונה. אנחנו בונים עבור הלקוחות שלנו מערך אימייל מרקטינג מלא הכולל מיילים אוטומטיים שונים לצד מיילים מתחלפים של הנחות, מבצעים, תכנים ועוד. אנשי המקצוע שלנו אחראים על הקמת הניוזלטרים במערכות הדיוור, עיצוב הניוזלטרים, התממשקות עם כל המערכות הרלוונטיות ומעקב רציף אחרי התוצאות לשם ביצוע אופטימיזציה.

 

אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת פרטים נוספים - WECOMMERCE

כבר תקופה ארוכה שאתם חושבים על זה, ועכשיו החלטתם לעשות את הצעד האמיץ ולהקים חנות אינטרנטית. החנות האינטרנטית תאפשר לכם להגיע ליותר קהלים ללא מגבלה גיאוגרפית, תעזור לכם להציע מגוון רחב של מוצרים ולעשות מהלכים שיווקיים מגוונים. אבל מאיפה מתחילים את תהליך ההקמה? על מה שמים את הדגש ואיך "מסננים את כל הרעשים” של גורמים שונים בעלי אינטרסים?
לפעמים אנחנו קוראים מאמר או פוסט ומרגישים כאילו המילים שנכתבו שם יצאו מהפה שלנו. זה בדיוק המקרה שקרה לנו כשנתקלנו במאמר שהתפרסם באתר Forbes תחת הכותרת - Five Low Tcech hacks to improve Online Shopping. החלטנו להביא לכם בעברית את רוח הדברים עם פרשנות ותוספות שלנו.