טרנדים מובילים בשיווק דיגיטלי

טרנדים מובילים בשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מתוכנית שיווקית של כל מותג שמעוניין לקדם עצמו ולהיות נוכח במרחב הווירטואלי. כדי שתהיו מעודכנים ולוודא שאתם לא נשארים מאחור, הכנו עבורם מאמר קצר העוסק בחשיבות השיווק הדיגיטלי ובטרנדים המובילים בו, שכדאי שתכירו.
22/02/2018

בעל עסק שמזניח את עולם השיווק הדיגיטלי הוא בעל עסק שיתקשה לשרוד בעולם היום. כל מנהל חייב להכיר את הערוצים והפלטפורמות השונות בעולם הדיגיטלי, ולשלוט בהם בצורה מושלמת. מילים כמו קידום ממומן ביוטיוב, פייסבוק, לינקדאין וגוגל, או קידום אורגני, הן מילים הצריכות להיות שגורות בפיהם של כל מנהל שיווק או כל מנכ"ל. כחלק מכך, על כל מנהל להכיר את הטרנדים החמים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. ברגע שתכירו את הטרנדים השונים בעולם האינטרנט, תוכלו לנצל אותם לטובתכם ותוכלו להביא את החברה שלכם אל שיאים חדשים. כך לדוגמא אם תבינו כי אינסטגרם היא הרשת החמה כיום אצל בני הנוער, ובהנחה שהחברה שלכם פונה אל שוק זה, תדעו כי כדאי לכם מאוד לפרסם בפלטפורמה זו. ככל שתכירו את הפלטפורמות לעומק, תבינו את קהל היעד שלהן ואת אפשרויות השיווק הקיימות בהן, כך תוכלו לעשות בהן שימוש מושכל ומועיל.

 

שיווק דיגטלי

 

מהי החשיבות של שיווק בעולם הדיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הפך כבר מזמן לחלק הכרחי בתוכנית שיווקית של כל מותג שמעוניין לפרסם את עצמו, ולהגיע לקהלים גדולים ורלוונטיים. מעבר לפלטפורמות הדיגיטליות המוכרות (פייסבוק, גוגל, אינסטגרם וכו'), המאפשרות כיום לכל אדם לקדם את העסק שלו ולהגיע לאלפי אנשים במהירות, חשוב להכיר טרנדים נוספים, שלעיתים כלל לא ייחסתם להם כל חשיבות, אך הם בעלי השפעה מכרעת על קידום העסק שלכם. כתיבת תוכן הינו טרנד חדש יחסית בעולם הדיגיטלי, שאולי כלל לא ידעתם, אך הוא עשוי להשפיע באופן משמעותי על העסק שלכם.

 

מדוע כתיבת תוכן הכרחית לקידום ופרסום בעולם הדיגיטלי?

כתיבת תוכן מהווה מרכיב מהותי וחשוב בקידום אורגני (SEO). תוכן איכותי, ייחודי, מקורי ומעניין, המעניק ערך מוסף לגולש, הוא מרכיב משמעותי ביותר שעל פיו גוגל קובעת באיזה מקום האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר מעניין, מקורי ורלוונטי, כך הגולשים ישהו באתר שלכם יותר זמן, וגוגל תדרג את האתר שלכם במיקום גבוה יותר. על כן ישנה משמעות גדולה כל כך לכתיבת תכנים מעניינים ומקוריים באתר שלכם, גם אם האתר שלכם איננו אתר תדמיתי או אינפורמטיבי, אלא חנות וירטואלית. חשוב להבין כי מיקום גבוה במנוע החיפוש של גוגל, משמעו תנועת גולשים ערה יותר, המהווה יתרון עצום ומאפשרת לכם להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם ולהגדיל את מחזור המכירות שלכם.

 

כתיבת תוכן

 

כיצד עולם התוכן צפוי להתפתח בעתיד?

שיווק באינטרנט מתפתח כל הזמן וכך גם עולם התוכן. אז מה צופן לנו העתיד? לאן עוד עולם התוכן צפוי להתקדם? כבר היום ניתן לראות ניצנים לכך שעולם התוכן צועד בצעדי ענק אל תחום הרובוטיקה. כך ישנן יותר ויותר חברות המציעות לכתוב באמצעות רובוט תכנים לאינטרנט. אמנם התכנים הללו עדיין אינם ברמה מספקת ואינם מהווים תחליף אמיתי לכותב בשר ודם, אך בעתיד צפוי שעניין זה ישתנה והרובוטים יכתבו תכנים איכותיים ומקוריים, בדומה לבני האדם. כך עולם התוכן צפוי להשתנות דרמטית, וכתיבה על ידי רובוטים תהפוך לטרנד חם ולוהט.

 

היעזרו במומחים חיצוניים

שיווק באינטרנט יכול להיות מורכב ביותר וכך גם מעקב אחר הטרנדים השונים. כדי לוודא שאתם בידיים טובות ותמיד מעודכנים בכל החידושים ובמה שקורה, תוכלו להיעזר במגוון חברות חיצוניות העוסקות בתחום השיווק הדיגיטלי, אשר יסייעו לכם לעקוב אחר הטרנדים השונים ולקבל החלטות מושכלות. ישנן מגוון רחב של חברות העוסקות בקידום אתרי תדמית, אתרי מידע ופורטלים שישמחו ללוות אתכם וידאגו שהעסק שלכם יקודם במרחב הדיגיטלי בצורה הטובה והיעילה ביותר עבורכם, וזאת לצד חברות נוספות המתמקדות יותר בשיווק אתרי איקומרס וחנויות וירטואליות.

אחד העקרונות המנחים ניהול פעילות איקומרס וניהול חנויות אינטרנטיות הוא עיקרון המגוון. ניתן לדייק עקרון זה אף יותר ולטעון שהצרכן בעידן הנוכחי דורש שתמיד תהיה לו האופציה להתלבט ולבחור את ההעדפה שלו. הצרכן רוצה להיות בשליטה והחנויות הוירטואליות צריכות לאפשר לו את תחושת השליטה.
השלב האחרון בתהליך הרכישה בכל חנות אינטרנטית נקרא ה-Last mile. שלב זה מתחיל ברגע שהגולש סיים את תהליך הרכישה ומסר את פרטי האשראי שלו ומסתיים אחרי שהלקוח קיבל את המוצר והתחיל להשתמש בו. שלב זה הוא השלב המורכב והמסוכן ביותר אבל גם שלב שהתנהלות נכונה בו יכולה להגביר את שביעות הרצון של הלקוח ואת ההצלחה של החנות האינטרנטית שלכם.