איך בוחרים סיומת לחנות וירטואלית?

איך בוחרים סיומת לחנות וירטואלית?

חשוב לדעת כי לדומיין אשר ייבחר לחנות וירטואלית, יש חשיבות רבה והשפעה גדולה הן על האופן בה החנות תיתפס על ידי הלקוחות, הן על מספר הכניסות הישירות לאתר והן על קידום האתרים. מהסיבות הללו, חשוב להשקיע זמן ומחשבה עמוקה על מנת לבחור לחנות וירטואלית את הדומיין המתאים, כאשר המטרה תהיה לבחור דומיין אשר מתקשר לתחום הפעילות של החנות.
12/06/2018

כיום, ניתן לבחור באחת מתוך מגוון סיומות חדשות המוצעות על ידי ארגון האינטרנט העולמי, אשר חלקן מיועדות באופן פרטני לחנויות וירטואליות – מה שמאפשר את יצירת הדומיין המושלם, אשר ישקף במאת האחוזים, את תחום פעילות האתר.

 

הכירו את הסיומות החדשות

אם אתם נמצאים בהליכי פתיחת חנות אינטרנטית, אחת הסיומות החדשות שחשוב שתכירו היא shop. – אשר מיועדת כמובן, באופן ספציפי, לחנויות וירטואליות.

מי שמעוניין להיות פרטני אף יותר בבחירת הדומיין, ישמח לגלות שהסיומות החדשות רלוונטיות גם לחנויות וירטואליות מתחומים ספציפיים, כך שכל חנות וירטואלית תוכל לבחור את הסיומת המתאימה ביותר לתחום העיסוק שלה. כך לדוגמה, אם אתם פותחים חנות וירטואלית במטרה למכור מוצרי טיפוח, תוכלו לבחור בסיומת כמו: beauty .hair. ואפילו makeup. לעומת זאת, אם מדובר בחנות בגדים, סיומת כמו: fashion. או moda. יכולה להיות מושלמת עבורכם. עבור חנות המוכרת מוצרי ספורט, סיומת כמו: sports. או sport. יכולה ללא כל ספק להתאים, והרשימה היא כמובן עוד ארוכה ומאפשרת להגיע לרמת דיוק והתאמה מקסימלית בין הדומיין לתחומי הפעילות של החנות הווירטואלית עבורה הוא מיועד.

 

בחירת דומיין לחנות וירטואלית

 

חוששים שהקידום המקומי יפגע? אין לכם מה לדאוג

אין ספק שפרמטרים הקשורים לדומיין האתר, משפיעים על הקידום, אבל בהחלט לא מדובר בעניין של חיים ומוות. נכון לכתיבת שורות אלה, סיומות חדשות לא זוכות לפופולאריות כמו הסיומות הגנריות, אבל מיום ליום אפשר לראות את השיפור במצב. חוששים מכך שאם תשתמשו בסיומת כמו rest. תיפגעו בקידום המקומי של המסעדה שלכם? אין לכם מה לדאוג. בכלי מנהל האתרים יש לשייך את הדומיין שלכם לישראל.

 

משקיעים זמן ומחשבה בבחירה

רבים מהיזמים ומבעלי העסקים אשר מקימים חנות וירטואלית, מקלים ראש בבחירת הדומיין מתוך מחשבה, שהעיקר זה שם החנות, איכות האתר והעיצוב. מחשבה זו הינה מוטעית, מכיוון שלדומיין הנבחר יש השפעה רבה על זיהוי החנות, על תפיסתה בקרב הגולשים וכאמור, גם על הקידום – ניתן להשוות את הדומיין לתעודת זהות ברשת.

המטרה תהייה כמובן לבחור בדומיין שקשור באופן ישיר לתחום החנות – כאן חשוב לציין, שלמרות שאחת המטרות תהיה לאתר דומיין קליט, ההמלצה היא להעדיף דומיין שהינו בעל משמעות רלוונטית, מאשר דומיין קצר וקליט במיוחד. חשוב לדעת שאם לדוגמה, הצלחתם להגיע לדומיין המושלם, ואתם מגלים שהוא תפוס (ניתן לבצע ברשת בדיקה מהירה לגבי השאלה אם הדומיין תפוס או פנוי), כדאי לא למהר ולוותר – באפשרותכם לנסות ולאתר את בעל הדומיין ולפנות אליו – על מנת לנסות לקנות אותו ממנו. גם אחרי שמצאתם דומיין אידיאלי, חשוב שלא תשקטו על שמריכם – דומיין הוא בעל תוקף, ואם לא תחדשו את הדומיין בזמן הוא עלול להילקח מכם.

אם אתם נמצאים בשלב חיפוש דומיין לחנות וירטואלית דעו שהאפשרויות הן רבות. השקיעו מחשבה בבחירת השם המתאים, בדקו מגוון אפשרויות ושילובים שונים, ובסופו של דבר, תוכלו לבחור את הדומיין המתאים ביותר עבורכם.

אחד העקרונות המנחים ניהול פעילות איקומרס וניהול חנויות אינטרנטיות הוא עיקרון המגוון. ניתן לדייק עקרון זה אף יותר ולטעון שהצרכן בעידן הנוכחי דורש שתמיד תהיה לו האופציה להתלבט ולבחור את ההעדפה שלו. הצרכן רוצה להיות בשליטה והחנויות הוירטואליות צריכות לאפשר לו את תחושת השליטה.
השלב האחרון בתהליך הרכישה בכל חנות אינטרנטית נקרא ה-Last mile. שלב זה מתחיל ברגע שהגולש סיים את תהליך הרכישה ומסר את פרטי האשראי שלו ומסתיים אחרי שהלקוח קיבל את המוצר והתחיל להשתמש בו. שלב זה הוא השלב המורכב והמסוכן ביותר אבל גם שלב שהתנהלות נכונה בו יכולה להגביר את שביעות הרצון של הלקוח ואת ההצלחה של החנות האינטרנטית שלכם.