טיפים להיערכות נכונה לקראת בלאק פריידי - Black Friday

טיפים להיערכות נכונה לקראת בלאק פריידי - Black Friday

זה אולי עוד נראה רחוק אבל חגיגת הקניות הגדולה של השנה כבר כמעט כאן. כל מי שמנהל אתר מכירות אונליין יודע שחודש נובמבר הוא חודש שעשוי להשפיע על כל המאזן של השנה. התנהלות נכונה בתקופה הזאת עשויה להגדיל את מחזור המכירות בעשרות אחוזים. היערכות לקויה או מאוחרת עשויה לייצר אכזבה.
14/08/2018

במרכז החודש הזה עומד כמובן הבלאק פריידי Black Friday - יום שישי השחור, שהוא כבר מזמן הרבה יותר מיום שישי האחרון של נובמבר. אבל חודש נובמבר מכיל אירועים מרכזיים נוספים - החודש מתחיל באופן מסורתי עם אירוע המכירות הגדול של גוגל - shopping.il שצובר תאוצה משנה לשנה. מיד אחרי הבלאק פריידי מתרחש אירוע מכירות נוסף - Cyber Monday ואתרים שנערכים בצורה נכונה יכולים להמשיך לקצור את הפירות גם במהלך חודש דצמבר עם מכירות סוף השנה.

אבל הצלחה בבלאק פריידי ובשאר אירועי החודש דורשים היערכות נכונה. אנחנו, הישראלים, רגילים להיזכר ולהיערך ברגע האחרון, ומי שגורף את הקופה הוא זה שנזכר קצת לפני והגיע הרבה יותר מוכן.

המאמר הבא מרכז רשימה של המלצות שיעזרו לכם להתכונן טוב יותר לבלאק פריידי - Black Friday 2018.

 

1. היערכו מבעוד מועד עם צוות שירות מיומן

כשלקוח נכנס אליכם לאתר ורוצה לקבל תשובה לשאלה, לא מעניינת אותו העובדה שהמוקד עמוס. הוא רוצה לקבל תשובה בטלפון, בצ׳ט או אפילו במייל מהר ככל שניתן. אם לא תתנו לו את המענה הוא לא יכעס וכנראה אפילו לא יתלונן, הוא פשוט יעבור לאתר אחר ויקנה שם. 3 מכל 4 אנשים שנכנסים לאתר מכירות מעוניינים בתמיכה אנושית ושירות לקוחות אנושי כדי לקבל מענה לשאלות שלהם. הצורך במענה אנושי איכותי במגוון פלטפורמות (טלפון, צ׳ט, מייל, סושיאל) ולאורך כל שעות היום, קיים לא רק במהלך הבלאק פריידי - שירות אנושי מגדיל באופן משמעותי את אחוזי ההמרה, מגדיל את סל הקנייה הממוצע, מגדיל את אחוז הלקוחות החוזרים וכמובן את שביעות הרצון שלהם. במהלך הבלאק הפריידי ואירועי המבצעים האחרים, הצורך גדל אפילו יותר והסבלנות של הצרכן קטנה. חשוב שצוות השירות לא רק יהיה זמין אלא גם יתן מענה מקצועי וישלוט במוצרים שבאתר, מדיניות האתר ועוד. זכרו - במהלך הבלאק פריידי ההיצע של הגולש גדול מאוד וגם המתחרים שלכם מציעים מבצעים, ולכן איש שירות מקצועי יוכל לסגור עסקאות ולמנוע מעבר לאתרים נוספים.
איך נערכים? מיידעים מראש את הצוות הנוכחי על הארכת שעות העבודה שלהם, מגייסים עובדים נוספים ומכשירים אותם או נעזרים בגורם חיצוני כמו WECOMMERCE שנותן תמיכה מקצועית ומיומן בשירות ומכירות באינטרנט. היעזרות בגורם מקצועי חיצוני תחסוך מכם הוצאות מיותרות ותאפשר לכם את הגמישות הנדרשת בהתאם לנפח הפעילות.




2. בחרו את המוצרים והיערכו עם מלאי מספק

אחת הטעויות הגדולות בבלאק פריידי היא להתחייב למוצר במחיר אטרקטיבי ולא לדעת לספק אותו בהמשך. להציע הנחה גורפת על כל האתר מבלי להעריך מראש אילו מוצרים ימכרו הינו מתכון בטוח למחסור במלאים ולאכזבה גדולה מצד הלקוחות. היערכות לא נכונה עלולה לייצר עבורכם עבודה מיותרת שתמשך הרבה אחרי סיום המבצע. אז איך נערכים? אתם מכירים את התחום שלכם יותר טוב מכולם ויכולים לבצע בדיקה ומחקר בכדי לקבל החלטה על המוצרים אותם תשימו בחזית המבצעים. בדקו מהם המוצרים שנמכרו היטב בשנה שעברה. כמובן שהטרנדים משתנים ומוצרים מתחלפים, אבל ייתכן ותזהו סוג מסוים של מוצרים שנמכרים טוב יותר בתקופה זו. כשלקוחות יחפשו מבצעים על המוצרים הפופולארים בתקופה שלפני הבלאק פריידי, נסו להציע להם לפחות מוצר אחד או שניים מבין המוצרים החדשים במחיר אטרקטיבי. אל תהססו להגביל את הכמות ואף להצהיר על כך באתר. באנר עם הכיתוב - ״רק 100 מוצרים בהנחה!״ עשוי להניע לפעולה וגם לחסוך לכם הרבה כאב ראש.


3. זכרו שאחרי שקונים גם צריך לספק את המוצר

אירועי הבלאק פריידי לא מסתיימים ביום שהמבצע יורד מהאתר. הם מסתיימים שבוע או שבועיים מאוחר יותר אחרי שכל אחד מהלקוחות קיבל את המוצר אליו הביתה והוא שבע רצון ממנו. זכרו להיערך עם צוות שירות ולוגיסטיקה שיוכל לתפעל את הפעילות של חברת המשלוחים ולתת מענה שירותי ברמה גבוהה, במקרה שמוצר לא מגיע בזמן או אם מגיע מוצר לא תקין או מוצר לא נכון. זכרו שלקוחות ייצרו אתכם קשר גם כדי לקבל הסבר והדרכה על המוצרים. אל תאכזבו אותם בשלב האחרון! לקוח מרוצה יחזור לקנות אצלכם פעמים רבות בעתיד. לעומת זאת, לקוח שקנה אצלכם מוצר, אפילו אם המחיר מצוין, לא ישוב אליכם לעולם אם לא נתתם לו מענה כאשר הוא היה זקוק להסבר והדרכה על המוצר שהוא קיבל. גם ההיערכות בימים שאחרי הבלאק פריידי יכולה להיעשות באמצעות הצוות הקיים ובגיוס של אנשי צוות נוספים, או על ידי גורם חיצוני כמו WECOMMERCE שמיומן בניהול מערך השילוח ובקשר שוטף עם חברות המשלוחים, מחסני האתר והלקוח הסופי.

 

4. בלאק פריידי וסייבר מאנדיי הם הזדמנות מעולה לאיסוף דאטה

במהלך נובמבר כמות הגולשים באתר שלכם עשויה לצמוח בעשרות ואף מאות אחוזים. גם השירות הטוב ביותר והמחיר הטוב יותר לא ישנו את העובדה שרבים מהגולשים לא ירכשו אצלכם. יחס ההמרה המקובל באתרי סחר עומד על כ-2%. גם אם עשיתם עבודה מעולה והגדלת את יחס ההמרה ל-5%, עדיין ישנם 95% שנכנסו ולא קנו. זה לא אומר שאיבדתם אותם. תקופת המבצעים היא תקופה מעולה לאיסף דאטה ולהרחבת רשימת הדיוור שלכם. הציעו ללקוחות שלכם הטבה על הרשמה, צרו עניין וסקרנות כלפיכם. הקפידו על יצירת חווית לקוח חיובית שתגביר את הסיכוי שיחזרו בעתיד, וכמובן השתמשו במגוון כלי רימרקטינג כדי לגרום לאלו שנכנסו והתעניינו פעם אחת, לשוב לאתר וכך להגביר את הסיכוי שיבצעו רכישה. איך אוספים דאטה בצורה נכונה? הדריכו את אנשי השירות והמכירות שלכם לבקש את המידע בכל אינטראקציה עם הלקוח. התקינו כלי של פופאפים שיקפוץ בזמן הנכון ובמקום הנכון ויאפשר לגולשים להצטרף בצורה פשוטה. דוגמה מצוינת לכלי כזה הוא Poptin שמציע כלי בעברית, ברמה גבוהה ובמחיר משתלם. שלחו דיוור הצטרפות מעוצב ואטרקטיבי שיגביר את אחוזי הפתיחה של הדיוורים הבאים. זה גם הזמן להציע לכל מי שרוכש אצלכם מוצר, הטבה שאותה ניתן יהיה לממש במהלך חודש דצמבר. כך תנצלו את הטראפיק של הבלאק פריידי גם במהלך מבצעי סוף השנה.

 

5. רעננו את עיצוב האתר והתאימו אותו לבלאק פריידי

בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ו-shopping.il הם ימי חג באינטרנט. הגולשים מצפים מהאתר שלכם ״להתלבש״ בהתאם. הגולשים מחפשים את האווירה החגיגית. אווירה שכזו תגביר את ההתעניינות שלהם ואת יחס ההמרה. זה אולי נשמע מורכב, אבל ניתן לשנות את נראות האתר בקלות בעזרת החלפה של הבאנר בעמוד הראשי, באנרים בעמודי הקטגוריה (במידה ויש) ועיצוב של אייקונים ייעודיים שילוו את המוצרים השונים. גם את נושא העיצוב ניתן לקבל כחלק מהשירות של וויקומרס עבור אתרי סחר וחנויות וירטואליות. אפשר גם לפנות למעצב או לסטודיו שאיתו אתם עובדים באופן קבוע, במידה ויש כזה.





6. זה הזמן ללטש את הטקסטים באתר שלכם

ברבים מאתרי הסחר והחנויות הוירטואליות אנחנו נתקלים בתיאורי מוצר משעממים שזהים לתיאורים באתרים אחרים. זה משעמם את הגולש, פוגע בחוויית הגלישה שלו, מקטין את אחוזי ההמרה וגם פוגע בתוצאות האורגניות בגוגל. בלאק פריידי זו הזדמנות מצויינת לשנס מותניים ולשדרג את הטקסטים של המוצרים המובילים שלכם - כותרת, תיאור קצר, תיאור מלא, מפרט ועוד. גם התמונות של המוצרים משפיעות מאוד על סיכויי ההצלחה, ואם יש ביכולתכם לייצר תמונות שונות מהתמונות הגנריות שברשת, לפחות עבור חלק מהמוצרים, הרווח יהיה כולו שלכם. גם כתיבת התכנים באתרים, כמו שאר הפעולות יכולה להיעשות על ידיכם ועל ידי הצוות שלכם והיא יכולה להיעשות בצורה מקצועית יותר (וגם מותאמת יותר לגוגל) על ידי כותבים מיומנים.


לסיכום - זה לא משנה מתי אתם קוראים את המאמר הזה, אף פעם לא מוקדם מידי להיערך לקראת מבצעי חודש נובמבר ובפרט לקראת בלאק פריידי - Black Friday 2018. היערכות נכונה דורשת זמן וגם לא מעט מיומנות. יש דבר אחד שרק אתם יכולים לעשות וזה איתור המוצרים הנכונים, תמחור שלהם וכל פעילות הסחר סביבם. את כל שאר הדברים שקשורים לאתר - שירות הלקוחות בכלים השונים, תפעול המערך הלוגיסטי, איסוף הדאטה, רענון העיצוב וכתיבת התכנים אתם יכולים לעשות בעצמכם או להיעזר בגורם חיצוני שיעשה זאת עבורכם. אנחנו ב-WECOMMERCE נשמח לסייע לכם בכל מה שנדרש לפני, במהלך ואחרי תקופה המבצעים הקרובה. בהצלחה!

כבר תקופה ארוכה שאתם חושבים על זה, ועכשיו החלטתם לעשות את הצעד האמיץ ולהקים חנות אינטרנטית. החנות האינטרנטית תאפשר לכם להגיע ליותר קהלים ללא מגבלה גיאוגרפית, תעזור לכם להציע מגוון רחב של מוצרים ולעשות מהלכים שיווקיים מגוונים. אבל מאיפה מתחילים את תהליך ההקמה? על מה שמים את הדגש ואיך "מסננים את כל הרעשים” של גורמים שונים בעלי אינטרסים?
לפעמים אנחנו קוראים מאמר או פוסט ומרגישים כאילו המילים שנכתבו שם יצאו מהפה שלנו. זה בדיוק המקרה שקרה לנו כשנתקלנו במאמר שהתפרסם באתר Forbes תחת הכותרת - Five Low Tcech hacks to improve Online Shopping. החלטנו להביא לכם בעברית את רוח הדברים עם פרשנות ותוספות שלנו.