בעלי חנות אינטרנטית? כך תקטינו את מספר העגלות הנטושות באתר שלכם

בעלי חנות אינטרנטית? כך תקטינו את מספר העגלות הנטושות באתר שלכם

אין זה סוד כי אחד מהאתגרים הקשים ביותר העומדים בפני חנויות אינטרנטיות רבות הוא ריבוי המקרים של עגלות נטושות.
18/10/2018

האתר שלכם יכול להיות מעוצב, מרשים, קל לתפעול ונוח לגלישה, אתם יכולים להציע מגוון מוצרים, לספק תמונות מוצר באיכות גבוהה, להוסיף סרטונים לכל מוצר ואף לאפשר רכישה קלה ומהירה, אך עדיין חלק נכבד מהלקוחות הגולשים בחנות האינטרנטית שלכם יינטשו את עגלות הקניות שלהם, באיזשהו שלב במהלך ביקורם באתר.

אל תיפגעו, לא מדובר במשהו אישי, אלא בתופעה מוכרת וידועה בתחום האיקומרס – נכון לשנת 2018, כ-76% מעגלות הקנייה ננטשות! המשמעות היא ש-3 מכל 4 אנשים שכבר גלשו באתר שלכם, בחרו את המוצרים הרצויים להם והוסיפו אותם לעגלת הקניות שלהם, נוטשים את עגלתם ויוצאים מהאתר ללא השלמת הרכישה.

 

אז מהן הסיבות לנטישת עגלה באתרי איקומרס? מדוע מדובר בתופעה כל כך רווחת?

כפי שכבר הבנתם, מדובר בהתנהגות צרכנים מקובלת למדי, בעיקר כאשר מדובר ברכישות המתבצעות און ליין – אבל מדוע?

המרחב הווירטואלי מאפשר ללקוח להישאר אנונימי
בשונה מחנות פיזית, שבה לקוחות רבים מרגישים לא בנוח לנטוש את עגלת הקניות שלהם ולצאת בידיים ריקות לאחר ששהו בחנות, בחנו את המוצרים ואף נעזרו בצוות המקצועי, בחנות וירטואלית הלקוחות אינם נחשפים ואף אחד לא באמת יודע מיהו הלקוח שנטש את עגלתו – כך הלקוחות לא מרגישים חוסר נעימות לנטוש את עגלתם.

 

הזמן והמקום
מרבית החנויות הווירטואליות מאפשרות גלישה נוחה ומותאמת גם מהנייד, מה שמאפשר ללקוחות רבים לבצע עסקאות ורכישות רבות דרך הטלפון הסלולרי שלהם מכל מקום ובכל זמן – על פניו נראה שמדובר בטכנולוגיה נפלאה שמגדילה את מספר המכירות, אלא שבפועל פעמים רבות אנשים נכנסים לאתרים שונים, בוחרים את הפריטים שהם אוהבים, מוסיפים אותם לעגלת הקניות, אבל אז בדיוק הבוס קורא להם, או שבדיוק נכנסה להם שיחה לנייד, או שעליהם לרוץ לישיבה דחופה, וכך למעשה הם נוטשים את עגלתם, מבלי לסיים את תהליך הרכישה.

 

טכנו-פוביה וקשיים טכניים
פעמים רבות אנשים נוטשים את עגלת הקניות שלהם דווקא בגלל קשיים טכניים בעת ביצוע הרכישה – הם לא מבינים אילו שדות חובה עליהם למלא, הם לא מצליחים להתחבר לאתר לצורך השלמת הרכישה, הם מתקשים לממש קוד קופון של הנחה, ולבסוף הם מתייאשים מתהליך הרכישה ומוותרים על ההזמנה.

 

הלקוח משתמש בעגלת הקניות לצורך בדיקת מחירים
לקוחות רבים משתמשים בעגלת הקניות שלהם לצורך בדיקת המחיר הסופי שישלמו על המוצרים שבחרו – הם רוצים לוודא שאכן ההנחות והמבצעים המופיעים באתר באים לידי ביטוי במחיר הסופי, ולא בהכרח מבצעים את הרכישה באותו הרגע, אלא לפעמים רק לאחר מספר ימים, או ממכשיר אחר, ולכן נראה כי עגלת הקניות נותרה מלאה. 

 

אז איך מקטינים את כמות העגלות הנטושות? באילו פעולות עליכם לנקוט?

ייעול שלב ביצוע ההזמנה
הדבר הראשון שעליכם לעשות כדי לנסות ולמזער את כמות העגלות הנטושות באתר שלכם, הוא קודם כל לוודא שתהליך הרכישה באתר שלכם הינו פשוט, קל וקצר, כך שכל גולש יוכל להשלים את הרכישה שביצע באתר בקלות ובמהירות, מבלי להיתקל בקשיים טכניים או בשדות רבים שמאריכים את תהליך הרכישה, "מרגיזים" אותו או עשויים לגרום לו להתייאש מהתהליך. חוויית ביצוע ההזמנה באתר צריכה להיות חיובית, מהירה ופשוטה, כך שללקוח לא תהייה שום סיבה לנטוש את עגלתו באמצע התהליך.

 

שימוש בפופ-אפ "נטישת עגלה"
דרך יצירתית ונהדרת לגרום ללקוח לא לנטוש את עגלתו ולשוב להשלים את הזמנתו היא ע"י שימוש בפופ-אפ (מעין חלון הודעה שקופץ באתר) שמופיע בפני לקוחות שמילאו את עגלת הקניות שלהם, אך לא השלימו רכישה והם עומדים לעזוב את האתר. כאשר המערכת מזהה שלאדם מסוים נותרו פריטים בסל הקניות והוא זז עם העכבר לכיוון סימן ה-X של האתר, המערכת מקפיצה הודעה באתר, המתריעה על כך שנותרו פריטים בעגלת הקניות, ואף מציעה ללקוח איזושהי הטבה מיידית לצורך המשך ביצוע ההזמנה (נניח 5% הנחה, 25 ₪ הנחה, משלוח חינם וכו'). בדרך זו הלקוח חש בהילות ורצון להמשיך ולבצע את ההזמנה כדי ליהנות מההטבה כבר עכשיו.

דוגמה לפופ-אפ נטישת עגלה

 

שליחת אימייל "נטישת עגלה"
שליחת אימייל תזכורת ללקוח שנטש את עגלת הקניות שלו, המכיל את המוצרים שבחר, עם גישה ישירה ומהירה לעגלת הקניות שלו באתר, בצירוף הטבה קטנה (נניח 5% הנחה), עשוי לחולל פלאים ולשפר את אחוזי ההמרה בחנות האינטרנטית שלכם. אימייל נטישת נעגלה נשלח בצורה אוטומטית לכל אותם לקוחות שנטשו את עגלת הקניות שלהם, בהתאם לפרק הזמן שתגדירו – תוכלו לבחור לשלוח את האימייל כ-6 שעות לאחר נטישת העגלה, כ-12 שעות או כ-24 שעות לאחר נטישה – תלוי בכם. המלצתנו היא לא להמתין יותר מידי עם שליחת האימייל, כדי לא להגיע למצב שבו האימייל כבר איננו רלוונטי עבור הלקוח. אימייל התזכורת מאפשר ללקוחות להיזכר שהם הוסיפו מוצרים לעגלת הקניות שלהם, אך לא ביצעו הזמנה בפועל, וההטבה הניתנת להם במסגרת האימייל דוחפת אותם לבצע את ההזמנה ולהשלים את הרכישה כמה שיותר מהר.

הנה דוגמה לאימייל "נטישת עגלה" מצויין הנשלח ע"י חברת ASOS:

דוגמה לאימייל נטישת עגלה

 

ASOS יצרו אימייל מזמין ומעוצב, הדומה בעיצובו לאתר החברה, משתמש בשפת המותג ומציע ללקוח גישה ישירה לפריט שנטש בעגלת הקניות. צרו אימייל המתאים למותג שלכם, עצבו אותו כך שידבר בשפת המותג שלכם והתחילו לדוור אותו ללקוחות שנטשו את עגלותיהם - הרווח יהיה כולו שלכם.

 

סמסים שיווקיים הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי חזק ויעיל, לאור הזמן הרב שמבלה האדם הממוצע מול המסך הקטן. הודעת SMS קצרה המתריעה על מבצע מיוחד, הטבה בלעדית ליום ההולדת או הגעתה של קולקציה חדשה, בהחלט תופסת את תשומת הלב של כולנו, וגורמת לנו לרצות לרכוש מוצר מסוים, גם אם לא ממש התכוונו... יש 60% הנחה על כל החנות רק עד מחר! מה לא נקנה? ברור שכן! חבל לפספס...
חשבתם פעם באיזו שפה אתם קונים? הרוב המוחלט בישראל יאמר כמובן עברית, וזה הגיוני: אנחנו חיים ונושמים עברית, ואוהבים את הקניות שלנו בשפה נוחה ונגישה. כל זה טוב ויפה, אבל מה לגבי פלחי אוכלוסייה שלמים להם האתר שלכם לא נגיש? הגיע הזמן להביא את החנות הוירטואלית שלכם לשיאים חדשים, על ידי תרגומה לשפות נוספות.