מנהלים חנות מקוונת? כך תבצעו שימור לקוחות לאחר מכירה באתר

מנהלים חנות מקוונת? כך תבצעו שימור לקוחות לאחר מכירה באתר

לקוחות חוזרים מהווים גורם חשוב בהצלחתו של העסק ובהישארותו בשטח למשך שנים רבות. שימור לקוחות באתרי מסחר מהווה אתגר לא פשוט, מאחר שהרכישה לא מלווה בחוויה אישית. למרות זאת, אין זה אומר שלא ניתן לשמר לקוחות, אלא שיש לבצע התאמות של האסטרטגיה הזו בשוק המקוון. נראה כי הטיפים הבאים יעזרו לכם במשימה זו באופן האופטימלי.
23/10/2018

אם אתם רוצים לשמר ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם, חשוב שתבינו שיש להשקיע בכך מאמצים רבים באופן עקבי. יחס אישי ללקוח מהווה את הבסיס לשימור לקוחות באתרי מסחר, כאשר מלבד זאת, ישנם טיפים נוספים שיעזרו לכם להישאר בשטח במשך זמן רב. קבלו 11 טיפים לשימור לקוחות לאחר מכירה באתר: 

 

ספקו את המוצרים בדיוק כפי שהוצגו באתר
תמונות מלוטשות אמנם גורמות למוצרים להיראות מצוין, אך הן מטעות, ומרבית הלקוחות לא מוכנים לסבול את תופעת הייפוי המוגזם. כדי למנוע בעיות עם לקוחות, הציגו את הפריטים שאתם מוכרים בדיוק כפי שהם, וספקו אותם ללקוחותיכם כפי שהבטחתם.

 

היו שקופים ואל תנסו להטעות את הלקוח
שקיפות היא חשובה במיוחד באתרי סחר מקוון, והיא זו שתאפשר לכם לשמר לקוחות לאורך זמן, שהרי הרושם הראושני שיווצר מחווית הקנייה הראשונה באתר שלכם, היא שתקבע האם הלקוח ישוב לרכוש שוב באתרכם. חנות מקוונת שאיננה מספקת מידע מלא ושקוף, שמטעה את הלקוח או גורמת לו לחוש מרומה, לא תזכה לאחוז לקוחות חוזרים גבוה.

 

העניקו שירות מהיר
אין דבר מהנה יותר מלקבל חבילה של מוצרים שהוזמנו ימים בודדים קודם לכן. בכדי שלקוחות יחזרו אליכם פעם אחר פעם, ספקו להם שירות מהיר ואיכותי הכולל מעקב משלוח אונליין או בסמס שיאפשר להם לדעת בזמן אמת איפה החבילה שלהם.

 

משלוח אונליין

 

הציעו חברות במועדון לקוחות
מועדוני לקוחות מהווים דרך מעולה לשימור לקוחות, כך שמומלץ להציע ללקוחות שלכם לרכוש כרטיס מועדון. במועדונים הללו תוכלו להציע הטבות, כמו הנחות עבור חברים, מתנות בימי הולדת, ימי מבצעים מיוחדים ועוד שלל "ממתקים" שיגרמו ללקוחות לחזור שוב ושוב.

 

העניקו מענה במקרים של בעיות
חשוב שהלקוחות שלכם יידעו שיש להם לאן לפנות אם יש להם בעיה עם שירות או מוצר כלשהו. לכן, מומלץ שתפעילו שירות לקוחות מקוון וגם שירות לקוחות טלפוני שייתן ללקוחות תשובות לשאלות שיש להם.

 

הציעו שירותי צ'ט אונליין
שיחה שמתנהלת בזמן אמת עם נציגי שירות בצ'ט יוצרת תחושת אמון אצל לקוחות וגורמת להם להרגיש שיש מישהו שמלווה אותם לאורך כל הדרך. בין אם מדובר בשירות לקוחות או שיח במהלך רכישה, בנו לכם מערכת צ'ט אונליין כדי לתת מענה בזמן אמת ללקוחות שלכם.

 

הקימו שירות שיחה חוזרת
ישנם אנשים רבים שמעדיפים לתת פרטי תשלום בטלפון ולא דרך אתר/אפליקציה. חשוב שיהיה ללקוחות הללו מענה מהיר, ולכן חשוב שתקימו מערך אימות אנושי לרכישות. הצוות של האימות האנושי יחזור ללקוחות שרוצים לוודא פרטים נוספים, או להשלים פרטי אשראי וייתן שירות של שיחות חוזרות. חשוב להדגיש ששירות מסוג זה יהיה איכותי וסבלני ככל שניתן, ושאנשי הקשר יודו ללקוחות שלהם על רכישתם.

 

צרו חוויה אישית עבור כל לקוח
קבלת יחס אישי תגרום לכל לקוח לפתח בכם אמון ולדעת שאתם נותנים לו בדיוק את מה שהוא צריך. לשם כך, בנו מערכת שתציע ללקוחות שלכם מוצרים לפי רכישות קודמות, שלחו להם מיילים עם שמם והטבות המיועדות להם בלבד, תנו להם שם וטלפון של איש קשר והתייחסו אליהם בדיוק כפי שהייתם רוצים שיתייחסו אליכם.

 

העניקו הטבות תמורת המלצות
רשתות חברתיות מהוות דרך מצוינת לשימור לקוחות וגם לרכישה של לקוחות חדשים. כדי לנצל את הפלטפורמות הללו, הציעו ללקוחות קיימים להמליץ עליכם ולעשות שיתוף כדי שיוכלו לקחת חלק בהגרלות. חשבו על משחקים כאלו מדי פעם כדי להפוך את החוויה עמכם למהנה וכדי למשוך לקוחות נוספים.

 

רשתות חברתיות

 

שלחו סקרי שביעות רצון
קבעו לעצמכם מועדים בהם תשלחו ללקוחות סקרי שביעות רצון (כל 5 רכישות למשל). באופן הזה תוכלו לשמור על קשר רציף עם הלקוחות, לבנות עמם אמון ולגרום להם להבין שדעתם חשובה לכם.

  

הציעו משחקים מהנים
הציעו ללקוחות שלכם לקחת חלק במשחקים באתר או באפליקציה של החנות שלכם. "משחוק" מהסוג הזה בתוספת הטבות ומבצעים המוענקים ללקוחות, מעניקים ללקוח חוויה מהנה במיוחד, זאת לצד שיפור חוויית הרכישה.

 

שימור לקוחות הוא אבן פינה חיונית בכל עסק, פיזי וגם מקוון וכדי לוודא שיהיו לכם לקוחות חוזרים, השתמשו בטיפים המנצחים שהוזכרו מעלה.

 

סמסים שיווקיים הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי חזק ויעיל, לאור הזמן הרב שמבלה האדם הממוצע מול המסך הקטן. הודעת SMS קצרה המתריעה על מבצע מיוחד, הטבה בלעדית ליום ההולדת או הגעתה של קולקציה חדשה, בהחלט תופסת את תשומת הלב של כולנו, וגורמת לנו לרצות לרכוש מוצר מסוים, גם אם לא ממש התכוונו... יש 60% הנחה על כל החנות רק עד מחר! מה לא נקנה? ברור שכן! חבל לפספס...
חשבתם פעם באיזו שפה אתם קונים? הרוב המוחלט בישראל יאמר כמובן עברית, וזה הגיוני: אנחנו חיים ונושמים עברית, ואוהבים את הקניות שלנו בשפה נוחה ונגישה. כל זה טוב ויפה, אבל מה לגבי פלחי אוכלוסייה שלמים להם האתר שלכם לא נגיש? הגיע הזמן להביא את החנות הוירטואלית שלכם לשיאים חדשים, על ידי תרגומה לשפות נוספות.