שיווק באמצעות סמס – חשיבות ויתרונות השימוש בחנות אינטרנטית

שיווק באמצעות סמס – חשיבות ויתרונות השימוש בחנות אינטרנטית

סמסים שיווקיים הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי חזק ויעיל, לאור הזמן הרב שמבלה האדם הממוצע מול המסך הקטן. הודעת SMS קצרה המתריעה על מבצע מיוחד, הטבה בלעדית ליום ההולדת או הגעתה של קולקציה חדשה, בהחלט תופסת את תשומת הלב של כולנו, וגורמת לנו לרצות לרכוש מוצר מסוים, גם אם לא ממש התכוונו... יש 60% הנחה על כל החנות רק עד מחר! מה לא נקנה? ברור שכן! חבל לפספס...
09/12/2018

בעלי עסקים רבים כבר השכילו להבין, לא מספיק לשווק רק ברשת האינטרנט, בפייסבוק, באינסטגרם או בטלוויזיה, גם דיוור אלקטרוני איננו מספיק, חייבים להתקדם אל עבר הכלי שאי אפשר להישאר אליו אדישים – שיווק ב-SMS.

אז מדוע מדובר בכלי כל-כך יעיל? מה יתרונותיו על פני כלי השיווק האחרים? ומדוע כל חנות אינטרנטית חייבת להשתמש בו? כל התשובות מיד.


בשונה מפרסום ברדיו, בטלוויזיה, ברשתות החברתיות, או אפילו ברשת האינטרנט, דיוור הנעשה באמצעות אימייל או הודעת SMS איננו תלוי בפעולה הנעשית ע"י הלקוח. כלומר, הלקוח לא צריך לבצע פעולות אקטיביות בכדי להיחשף לפרסומת או למודעה. הוא איננו צריך להאזין לתחנה מסוימת ברדיו, לצפות בטלוויזיה, לגלוש באתרי אינטרנט או לעבור על הפיד בפייסבוק, המסר/הפרסום יגיע אליו ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני או ישירות לנייד שלו בדמות הודעת SMS. כך גובר הסיכוי שהלקוח ייחשף לפרסום, ישים לב אליו וירצה לבצע רכישה. והוא אפילו לא צריך לעבוד קשה כדי לעשות זאת, כל שעליו לעשות כדי לבצע רכישה הוא ללחוץ על הלינק המצורף לאימייל שקיבל או להודעת ה-SMS, והוא מיד יועבר לאתר המסחרי. פשוט, לא?

 

שיווק בסמס

 

אז מה למעשה היתרון של שליחת הודעת SMS על פני שליחת דיוור אלקטרוני? אי אפשר להסתפק רק בניוזלטר?
אז זהו שלא. דיוור אלקטרוני אכן מהווה כלי מצוין לפרסום ולהגדלת כמות המכירות, אך הוא איננו מהווה תחליף להודעות SMS. מכיוון שבעבר אנשים רבים התלוננו על כך שהם מקבלים עשרות פרסומים מסחריים במייל, בפקס ובהודעות, משלל חנויות ובתי עסק שהם כלל לא מכירים, בשנת 2008 נכנס לתוקף "חוק הספאם" האוסר לשלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, ב-SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ללא אישור והסכמה מפורשת מראש של הנמען. אז נכון, אנשים שמאשרים קבלת תוכן שיווקי יכולים לקבל ניוזלטרים ומסרים שיווקיים ישירות לתיבת הדואר האלקטרונית שלהם, אלא שבפועל, הם לא תמיד מקבלים את המייל ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלהם, אלא ל"דואר זבל" או לתיקיית "קידומי מכירות". מדובר בפעולה אוטומטית שנעשית בדואר האלקטרוני, כאשר יש חשד שהמוען הינו גורם מסחרי או שיש חשד לדואר "ספאמי". כך למעשה קורה, שאנשים רבים מאשרים קבלת דיוור אלקטרוני לאימייל שלהם, אך בפועל הם כלל לא נחשפים אליו, משום שהמייל הועבר אוטומטית לתיקיית "קידום מכירות" או "דואר זבל", ולכן הם כלל לא ראו אותו.

 

לעומת זאת, לקוח שאישר קבלת תוכן פרסומי לטלפון הנייד שלו, יקבל בוודאות הודעות SMS שיווקיות ישירות לטלפון הנייד, ואף יקבל התראה כאשר ההודעה הגיעה – צלצול/רטט/פוש נוטיפיקישיין על המסך – כלומר הסיכוי שהלקוח לא ייחשף לתוכן השיווקי, קטן מאוד.

 

כאשר לקוח מקבל הודעת SMS המבשרת על מבצע לזמן מוגבל, קולקציה במהדורה מוגבלת או הנחה בחנות האהובה עליו, נוצר בו דחף ובהילות לביצוע רכישה. הלקוח איננו רוצה לפספס את המבצעים וההטבות וכבר נחוש לבצע קנייה. בעוד שחנויות פיזיות אשר אינן מאפשרות רכישה מקוונת, מצריכות איזשהו מאמץ מצד הלקוח, משום שעליו להגיע פיזית לחנות בכדי ליהנות מהמבצעים, חנויות וירטואליות ואתרי סחר אינם צריכים להמתין לפעולה אקטיבית הדורשת מאמץ מיוחד מצד הלקוח, כל שעליהם לעשות הוא "לנצל" את המומנטום ואת הדחף לרכישה, ולנווט את הלקוחות באמצעות לחיצה על קישור אחד, ישירות לאתר ולכל המבצעים. כאשר הלקוח יכול לבצע את הרכישה בכל זמן ומכל מקום, בלחיצת כפתור, גדל הסיכוי שיבצע רכישה.

 

נכון, אמנם מדובר בהוצאה נוספת עבור בעלי האתרים, אך היא בהחלט משתלמת וכל חנות אינטרנטית חייבת לעשות שימוש בכלי הזה. תופתעו לראות כמה שהוא יעיל!

חשבתם פעם באיזו שפה אתם קונים? הרוב המוחלט בישראל יאמר כמובן עברית, וזה הגיוני: אנחנו חיים ונושמים עברית, ואוהבים את הקניות שלנו בשפה נוחה ונגישה. כל זה טוב ויפה, אבל מה לגבי פלחי אוכלוסייה שלמים להם האתר שלכם לא נגיש? הגיע הזמן להביא את החנות הוירטואלית שלכם לשיאים חדשים, על ידי תרגומה לשפות נוספות.