איקומרס (ecommerce) - ישראל לעומת ארה

איקומרס (ecommerce) - ישראל לעומת ארה"ב

במידה רבה אנחנו אוהבים להשוות את עצמנו לאמריקאים. אך כמה באמת אנחנו דומים להם בזירת האיקומרס (eCommerce)?
31/01/2017

אין ספק שהמסחר האלקטרוני הינו כבר חלק בלתי נפרד מחיינו. ישראלים רבים גילו בשנים האחרונות את "נפלאות הרכישה המקוונת", והשימוש באותן חנויות וירטואליות רק הולך וגדל.

נוחות, מגוון רחב של מוצרים, קנייה מאובטחת, השוואת מחירים בלחיצת כפתור ומשלוח מהיר, הינם רק חלק מהסיבות לגידול בהיקף השימוש במסחר אלקטרוני.

אך לצד כל השמחה הזאת, עדיין משתמשים רבים בישראל מבצעים את הרכישות שלהם דווקא מאתרי אינטרנט ברחבי העולם (כדוגמת: Asos, eBay, AliExpress, Alibaba, Amazon) בשל היצע די מצומצם של חנויות וירטואליות בישראל.

אז נכון, המגמה היא חיובית, ואכן בעלי עסקים רבים בישראל השכילו להבין את הפוטנציאל הגלום בשוק זה, ויצרו חנויות וירטואליות עבור העסקים שלהם, במגוון קטגוריות ותחומים (אופנה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, פנאי וספורט, מוצרי בית וגינה ועוד). אבל עדיין, הפער בינינו לבין מדינות שונות ברחבי העולם, גדול.

כדי לעמוד על הפערים בשוק זה ולהראות את פוטנציאל הגידול הגלום בו, ערכנו עבורכם השוואה בין נתוני המסחר האלקטרוני בישראל לעומת ארה"ב בשנת 2017.

כמובן שאין להתעלם מההבדלים העצומים בגודל המדינה, מספר התושבים וכו', אך עדיין מעניין להשוות את עצמנו לענקית המסחר האלקטרוני, שנכון לשנת 2017, ממוקמת במקום השני בעולם בהכנסות משוק זה (סין במקום הראשון).

 

הכנסות ממסחר אלקטרוני

ישראל: כ-2,767 מיליון דולר

ארה"ב: כ-351,908 מיליון דולר

 

שיעור גידול שנתי (2017-2022)

ישראל: צפוי שיעור צמיחה שנתי של 7.1%, שיוביל להכנסות של כ-3,890 מיליון דולר בשנת 2022.

ארה"ב: צפוי אחוז צמיחה שנתי של 8.3%, שיוביל להכנסות של כ-523,850 מיליון דולר בשנת 2022.

 

הכנסה ממוצעת למשתמש (ARPU)

ישראל: כ-674.79 דולר

ארה"ב: כ-1,564.60 דולר 

דפי נתונים ואנליזות

 

שיעור חדירת המשתמש (2017-2022)

ישראל: כ-47.3% בשנת 2017. ההערכות הן כי חדירת המשתמש צפויה להגיע ל -56.7% בשנת 2022.

ארה"ב: כ-69.1% בשנת 2017. ההערכות הן כי חדירת המשתמש צפויה להגיע ל -73.5% בשנת 2022.

 

קטגוריית המכירות הפופולארית ביותר

ישראל: אלקטרוניקה ומדיה. הכנסות של 922 מיליון דולר בשנת 2017.

ארה"ב: צעצועים, תחביבים ומוצרי "עשה זאת בעצמך". הכנסות של 99,525 מיליון דולר בשנת 2017.

 

 אז כן, יש לנו עוד הרבה לאן לשאוף, אבל היי, לפחות אנחנו במסלול הנכון 😉

 

אחד העקרונות המנחים ניהול פעילות איקומרס וניהול חנויות אינטרנטיות הוא עיקרון המגוון. ניתן לדייק עקרון זה אף יותר ולטעון שהצרכן בעידן הנוכחי דורש שתמיד תהיה לו האופציה להתלבט ולבחור את ההעדפה שלו. הצרכן רוצה להיות בשליטה והחנויות הוירטואליות צריכות לאפשר לו את תחושת השליטה.
השלב האחרון בתהליך הרכישה בכל חנות אינטרנטית נקרא ה-Last mile. שלב זה מתחיל ברגע שהגולש סיים את תהליך הרכישה ומסר את פרטי האשראי שלו ומסתיים אחרי שהלקוח קיבל את המוצר והתחיל להשתמש בו. שלב זה הוא השלב המורכב והמסוכן ביותר אבל גם שלב שהתנהלות נכונה בו יכולה להגביר את שביעות הרצון של הלקוח ואת ההצלחה של החנות האינטרנטית שלכם.