איקומרס - ישראל לעומת ארה

איקומרס - ישראל לעומת ארה"ב

במידה רבה אנחנו אוהבים להשוות את עצמנו לאמריקאים. אך כמה באמת אנחנו דומים להם בזירת האיקומרס (eCommerce)?
31/01/2017

אין ספק שהמסחר האלקטרוני הינו כבר חלק בלתי נפרד מחיינו. ישראלים רבים גילו בשנים האחרונות את "נפלאות הרכישה המקוונת", והשימוש באותן חנויות וירטואליות רק הולך וגדל.

נוחות, מגוון רחב של מוצרים, קנייה מאובטחת, השוואת מחירים בלחיצת כפתור ומשלוח מהיר, הינם רק חלק מהסיבות לגידול בהיקף השימוש במסחר אלקטרוני.

אך לצד כל השמחה הזאת, עדיין משתמשים רבים בישראל מבצעים את הרכישות שלהם דווקא מאתרי אינטרנט ברחבי העולם (כדוגמת: Asos, eBay, AliExpress, Alibaba, Amazon) בשל היצע די מצומצם של חנויות וירטואליות בישראל.

אז נכון, המגמה היא חיובית, ואכן בעלי עסקים רבים בישראל השכילו להבין את הפוטנציאל הגלום בשוק זה, ויצרו חנויות וירטואליות עבור העסקים שלהם, במגוון קטגוריות ותחומים (אופנה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, פנאי וספורט, מוצרי בית וגינה ועוד). אבל עדיין, הפער בינינו לבין מדינות שונות ברחבי העולם, גדול.

כדי לעמוד על הפערים בשוק זה ולהראות את פוטנציאל הגידול הגלום בו, ערכנו עבורכם השוואה בין נתוני המסחר האלקטרוני בישראל לעומת ארה"ב בשנת 2017.

כמובן שאין להתעלם מההבדלים העצומים בגודל המדינה, מספר התושבים וכו', אך עדיין מעניין להשוות את עצמנו לענקית המסחר האלקטרוני, שנכון לשנת 2017, ממוקמת במקום השני בעולם בהכנסות משוק זה (סין במקום הראשון).

 

הכנסות ממסחר אלקטרוני

ישראל: כ-2,767 מיליון דולר

ארה"ב: כ-351,908 מיליון דולר

 

שיעור גידול שנתי (2017-2022)

ישראל: צפוי שיעור צמיחה שנתי של 7.1%, שיוביל להכנסות של כ-3,890 מיליון דולר בשנת 2022.

ארה"ב: צפוי אחוז צמיחה שנתי של 8.3%, שיוביל להכנסות של כ-523,850 מיליון דולר בשנת 2022.

 

הכנסה ממוצעת למשתמש (ARPU)

ישראל: כ-674.79 דולר

ארה"ב: כ-1,564.60 דולר 

דפי נתונים ואנליזות

 

שיעור חדירת המשתמש (2017-2022)

ישראל: כ-47.3% בשנת 2017. ההערכות הן כי חדירת המשתמש צפויה להגיע ל -56.7% בשנת 2022.

ארה"ב: כ-69.1% בשנת 2017. ההערכות הן כי חדירת המשתמש צפויה להגיע ל -73.5% בשנת 2022.

 

קטגוריית המכירות הפופולארית ביותר

ישראל: אלקטרוניקה ומדיה. הכנסות של 922 מיליון דולר בשנת 2017.

ארה"ב: צעצועים, תחביבים ומוצרי "עשה זאת בעצמך". הכנסות של 99,525 מיליון דולר בשנת 2017.

 

 אז כן, יש לנו עוד הרבה לאן לשאוף, אבל היי, לפחות אנחנו במסלול הנכון 😉

 

כבר תקופה ארוכה שאתם חושבים על זה, ועכשיו החלטתם לעשות את הצעד האמיץ ולהקים חנות אינטרנטית. החנות האינטרנטית תאפשר לכם להגיע ליותר קהלים ללא מגבלה גיאוגרפית, תעזור לכם להציע מגוון רחב של מוצרים ולעשות מהלכים שיווקיים מגוונים. אבל מאיפה מתחילים את תהליך ההקמה? על מה שמים את הדגש ואיך "מסננים את כל הרעשים” של גורמים שונים בעלי אינטרסים?
לפעמים אנחנו קוראים מאמר או פוסט ומרגישים כאילו המילים שנכתבו שם יצאו מהפה שלנו. זה בדיוק המקרה שקרה לנו כשנתקלנו במאמר שהתפרסם באתר Forbes תחת הכותרת - Five Low Tcech hacks to improve Online Shopping. החלטנו להביא לכם בעברית את רוח הדברים עם פרשנות ותוספות שלנו.