5 טעויות נפוצות בבניית חנות וירטואלית

5 טעויות נפוצות בבניית חנות וירטואלית

מסתבר שיש לא מעט טעויות שניתן לעשות בעת בניית חנות וירטואלית חדשה.
31/01/2017

אין ספק שמספר אתרי ה-eCommerce נמצא בעלייה בשנים האחרונות והמגמה היא ששוק זה ימשיך לגדול ולהתפתח לאורך השנים.

בעלי עסקים גדולים ורשתות רבות כבר הבינו את הפוטנציאל הגלום בעולם זה, ולצד חנויות פיזיות בקניונים ומרכזים מסחריים, פתחו גם חנויות וירטואליות, שמהוות אלטרנטיבה הולמת לכל אותם אנשים שאינם מעוניינים לצאת למסע קניות המוני, מתיש ושלעיתים אורך זמן רב.

גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים מגלים כבר התעניינות בנתח השוק החדש, ודוהרים לעבר "הקידמה הטכנולוגית" בדמותה של חנות וירטואלית. אך חשוב לזכור שבניית אתר eCommerce אינה משימה פשוטה או כזאת שיש לסמן עליה "וי", רק כדי שללקוחות שלכם תהייה אפשרות לבצע רכישה און ליין. בדיוק כמו חנות פיזית, גם חנות וירטואלית דורשת תכנון נכון, זמן, פרסום, תחזוקה ואנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום. 

אז ממה עליכם להיזהר? סקרנו עבורכם את 5 הטעויות הנפוצות ביותר שיש להימנע מהן:

 

# לוגו

לוגו הינו אחד מהדברים הראשונים שאותם רואה המשתמש בעת כניסתו לאתר, ובמידה רבה הוא שקובע את הרושם שנוצר אצלו.

בעלי עסקים רבים מסתפקים בהצגה טקסטואלית בלבד של שם החנות שלהם, מבלי להשקיע בלוגו מרשים ומעוצב, וזאת לרוב בשל החשש שהדבר כרוך בעלויות גבוהות והמתנה ארוכה; אך לא כך הדבר.

כיום ניתן למצוא מגון רחב של אתרים המציעים עיצוב לוגו בחינם או בעלויות נמוכות מאוד, כך שאין באמת סיבה להסתפק בטקסט פשוט שאינו יוצר כל בידול בינכם לבין המתחרים שלכם. צרו לוגו ייחודי ומושקע שיגרום למשתמשים לזכור אתכם.

בחירת לוגו לעסק

 

# עמודי "אודות" ו"צור קשר"

לא מעט בעלי עסקים מזלזלים בהשפעה של עמודים אלה על פוטנציאל המכירות שלהם.

רפרוף מהיר באנליזות של האתר שלכם יראה כי עמוד ה"אודות" שלכם נמצא באחד משלושת המקומות הראשונים, מבחינת כמות המבקרים בו. אף שמדובר באחד העמודים החשובים ביותר עבור המשתמשים שלכם, קיימת נטייה להקדיש מעט תשומת לב לעמוד זה ולכתוב בו.

אתרים מקוונים רבים לא מעניקים מידע מספק אודות המותג שלהם – מי אתם? מה הסיפור שהוביל אתכם לעסוק בתחום בו בחרתם? מה אתם מוכרים? כמה זמן אתם עוסקים בתחום? מה מייחד אתכם לעומת המתחרים שלכם? אין צורך בעמוד גדוש ומלא בפרטים שאינם באמת מעניינים, אך חשוב לכתוב מספר פסקאות שיאפשרו למבקרים לקבל מידע אודותיכם ולדעת שמדובר בעסק רציני ויציב.

באשר לעמוד "צור קשר" – בעלי עסקים אינם תמיד מציינים את כתובת העסק והמקום שממנו יוצאים המשלוחים. נכון, אומנם מדובר בחנות וירטואלית, אך עדיין אנשים מעוניינים לדעת שמדובר בעסק אמיתי, ועל כן חשוב שתציינו כתובת מעודכנת של בית העסק, וכן את הכתובת שממנה יוצאים המשלוחים או שניתן לבצע ממנה איסוף עצמי.

כמו כן, הימנעו משימוש בכתובת אימייל גנרית חינמית (כדוגמת Gmail) עבור העסק שלכם. השקיעו מחשבה ביצירת כתובת אימייל מתאימה, הכוללת אם שם המותג שלכם (נניח חנות למכירת צלחות הנקראת "Plates" תשתמש באימייל:  Office@Plates.co.il).

 

# קידום אורגני (SEO)

חנויות וירטואליות חדשות שוגות בגדול כאשר אינן מייחסות חשיבות מספקת לכלי פרסום נהדר ויעיל עבור האתר שלהן – קידום אורגני. עסקים רבים מתעלמים מאמצעי פרסום זה או שאינם יודעים כיצד להשתמש בו כראוי.

SEO הינו הכרחי לאתר שלכם – כיצד לקוחות ימצאו אתכם וירכשו מהאתר שלכם אם לא תופיעו בתוצאות החיפוש בעמודים הראשונים של מנועי החיפוש?

בנוסף, זהו אחד מהכלים החזקים ביותר שלכם, כי הוא ממשיך להביא תנועה ממוקדת לאתר שלכם בכל יום, בשונה מפרסום ממומן ב-Google AdWords או Facebook, שבו התנועה נעצרת ברגע שתפסיקו לשלם בעבור הפרסום.

 

# שירות לקוחות

למרות שמדובר בחנות וירטואלית שבה הרכישות אינן מתבצעות פנים אל פנים, אלא באופן מקוון, שירות לקוחות הינו הכרחי וחשוב עבור העסק שלכם, ואולי חשוב אף יותר, לאור העובדה שהמשתמש מבצע את כל תהליך הרכישה בעצמו, ועל כן ייתכן שיזדקק לנציג שירות שיוכל לסייע לו במידת הצורך.

בעלי חנויות וירטואליות טועים כאשר הם מניחים שאין צורך בשירות לקוחות שיסייע לקהל לקוחותיהם, משום שמדובר ב"שירות עצמי". ההיפך הוא הנכון. עזרו למשתמשים והקלו עליהם בתהליך – העמידו לרשותם נציגי שירות לקוחות שניתן לשוחח איתם בטלפון או בצ'אט, שיענו על שאלותיהם ושיוכלו לסייע להם במגוון נושאים כדוגמת משלוחים, החזר כספי או החלפת מוצר.

 

# משלוחים

צרכנים אוהבים שיש להם אפשרות בחירה, והדבר נכון אף יותר כאשר מדובר במשלוחים.

אפשרו ללקוחות שלכם לבחור את המשלוח הרצוי עבורם. הציעו להם מספר אפשרויות, תוך פירוט ימי האספקה והעלויות הכרוכות בכך. לקוחות רבים נמנעים לעיתים מביצוע רכישה מקוונת, משום שאינם מוכנים לשלם בעבור מוצר שהוצאות השילוח שלו גבוהות מידי או שהאספקה שלו אורכת זמן רב מידי.

גיוון אפשרויות המשלוח יסייע גם לכם, בעלי העסק, משום שספקים שונים מציעים הטבות שונות. כך תוכלו לעבוד עם מספר ספקים, ליהנות מהצעות שונות ותוכלו להיעזר בחברות שונות כאשר תיתקלו בעומס, מזג אוויר סוער או בעיות עם חברת משלוחים קיימת.

 

אחד העקרונות המנחים ניהול פעילות איקומרס וניהול חנויות אינטרנטיות הוא עיקרון המגוון. ניתן לדייק עקרון זה אף יותר ולטעון שהצרכן בעידן הנוכחי דורש שתמיד תהיה לו האופציה להתלבט ולבחור את ההעדפה שלו. הצרכן רוצה להיות בשליטה והחנויות הוירטואליות צריכות לאפשר לו את תחושת השליטה.
השלב האחרון בתהליך הרכישה בכל חנות אינטרנטית נקרא ה-Last mile. שלב זה מתחיל ברגע שהגולש סיים את תהליך הרכישה ומסר את פרטי האשראי שלו ומסתיים אחרי שהלקוח קיבל את המוצר והתחיל להשתמש בו. שלב זה הוא השלב המורכב והמסוכן ביותר אבל גם שלב שהתנהלות נכונה בו יכולה להגביר את שביעות הרצון של הלקוח ואת ההצלחה של החנות האינטרנטית שלכם.