7 טיפים להגדלת המכירות בחנות הוירטואלית שלכם

7 טיפים להגדלת המכירות בחנות הוירטואלית שלכם

רוצים לדעת כיצד להגדיל את המכירות באתר הסחר שלכם כבר עכשיו?
25/10/2017

אז יופי, הקמתם חנות וירטואלית יפיפייה, השקעתם בעיצוב מרהיב, תמונות משגעות וכמובן בפרסום במדיות השונות, אך עדיין אתם לא מייצרים מספיק מכירות כפי שקיוויתם?

בדיוק בשביל זה סקרנו עבורכם 7 טיפים שיגדילו את המכירות בחנות הוירטואלית שלכם.

 

# וודאו שהאתר שלכם פשוט ונוח לגלישה
כפי שאתם וודאי לא אוהבים להסתובב בחנות ענקית, מבולגנת, שאין בה חלוקה לקטגוריות וקשה למצוא בה את המוצרים שבהם אתם מעוניינים, כך גם קורה בזירה הוירטואלית. אם האתר שלכם קשה לשימוש ולא ידידותי למשתמש, אנשים לא ישתמשו בו ולא יטרחו לנסות להבין כיצד הוא עובד. אנשים אוהבים סדר, בהירות ונוחות, ולכן בעת יצירת חנות וירטואלית, עליכם לדאוג שחווית המשתמש באתר תהייה חיובית, קלה, פשוטה ואינטואיטיבית. אפשרו למשתמש לנווט בקלות בין קטגוריות האתר, עזרו לו למצוא בקלות את המוצר אותו הוא מחפש, סייעו לו להבין כיצד מתבצע תהליך הרכישה ועוד.

 

# דאגו לכך ששלב רכישת המוצר יהיה פשוט ומהיר ככל הניתן
ישנן לא מעט סטטיסטיקות המציגות נתונים על כמות אדירה של עגלות הננטשות על-ידי לקוחות פוטנציאליים באתר, כשלמעשה במקרים רבים, מצב זה היה יכול להימנע.
אז איך גורמים ללקוח פוטנציאלי להשלים רכישה באתר ולא לנטוש את עגלת הקניות שלו? בדיוק כפי שדאגתם לכך שלמשתמש יהיה קל ופשוט לחפש מוצרים באתר, לנווט בין קטגוריות שונות ולמצוא את שחיפש, עליכם לדאוג שתהליך הרכישה יהיה מהיר, פשוט ונוח עוד יותר. הימנעו מהוספת "שדות" מיותרים בטופס שאינם הכרחיים לתהליך הרכישה, וגרמו לתהליך להיות קצר ומהיר. כמו כן, הימנעו מהאפשרות "לזרוק את המשתמש" מן המערכת אחרי זמן מסוים שהוא לא היה פעיל, כדי שלא יצטרך למלא את כל הפרטים מחדש.

 

# השקיעו בתמונות מוצר באתר שלכם
מכירים את המשפט "קודם אוכלים עם העיניים"? אז הדבר נכון גם כאשר מדובר במוצרים שאינם בהכרח מזון. למראה יש חשיבות מכרעת על האופן שבו אנו תופסים דברים ועל מה שאנו מרגישים כלפיהם. השקיעו בצילום איכותי של המוצרים בחנות הוירטואלית שלכם, והימנעו מצילום חובבני ומהצגת תמונות מוצר חשוכות, קטנות ולא מקצועיות. כמו כן, הציגו מגוון רחב של תמונות וצלמו את המוצר ממספר זוויות שונות. יש שיחשבו כי מדובר בפעולה מיותרת, אך חשוב להבין שמכיוון שמדובר ברכישה מקוונת, והמשתמש לא באמת יכול לראות את המוצר בעיניו ולחוש אותו, עלינו לדאוג לכך שהוא יחווה את החוויה הכי קרובה לרכישה בחנות פיזית, ויוכל לקבל כמה שיותר מידע על המוצר ויהיה נכון לרכוש אותו.

צילום מקצועי

 

# צרו תחושת "דחיפות" בקרב המשתמשים שלכם
הניעו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לפעולה וגרמו להם לרכוש את המוצרים עכשיו, על ידי שימוש בתמריצים שונים היוצרים תחושה של דחיפות. ניתן להשתמש לדוגמה בהנחות מיוחדות המוגבלות לימים אחדים או שעות אחדות, פרסום מוצרים במהדורה מוגבלת, מלאי מוגבל, הנחה על משלוח או משלוח חינם לרוכשים עכשיו, הענקת החזר כספי לקנייה הבאה לכל לקוח שירכוש היום ועוד.

 

# הוסיפו לאתר "פופ-אפים" שיניעו את המשתמשים לפעולה
פופ-אפ הינו "חלון קופץ" באתר, הנפתח לרוב על חלק קטן מהמסך ומושך את תשומת ליבו של המשתמש. מדובר בכלי פרסומי יעיל משום שהוא מחייב את המשתמש לנקוט בפעולה: לסגור את הפופ-אפ או לבצע את הפעולה הנדרשת: רכישת מוצר/הרשמה לניוזלטר/השארת פרטים. שימוש בפופ-אפים בתזמון הנכון, במיקום נכון ועם המסר הנכון, עשוי לסייע לכם להגדיל את המכירות באתר בטווח הקצר והארוך. הוספת פופ-אפ שיופיע בפני משתמש שעומד לצאת מעמוד הרכישה, ויציע לו הנחה של 10% על המוצר, עשוי להוביל לרכישה מיידית באתר, בעוד ששימוש בפופ-אפ שקורא למשתמש להשאיר את פרטיו בכדי שתוכלו לעדכן אותו בעתיד על ירידת מחיר של המוצר ומבצעים עתידיים, יגדיל את מאגר הלקוחות שלכם, ויאפשר לכם לפנות לאותו משתמש בעתיד ולהציע לו להשלים את הרכישה.

 

# השתמשו ב"שיווק מחדש" (רימרקטינג)
מכירים את זה שחיפשתם נניח טיסה ללונדון ונכנסתם לאתר אינטרנט כלשהו המציע דילים שונים, אך לא ביצעתם רכישה, וכמה דקות לאחר שעזבתם את האתר והמשכתם לגלוש באתרים שונים לגמרי, נתקלתם במודעת פרסום של אתר האינטרנט הזה? אז זהו שלא מדובר ב"מקריות", אלא בשימוש בטכניקת פרסום יעילה המעודדת רכישה, הנקראת "רימרקטינג".
רימרקטינג הינו כלי פרסומי המאפשר לכם להגיע לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם, ולהציג להם את מודעות הפרסום שלכם, בזמן שהם מבקרים באתרים אחרים ברשת. מדובר בכלי פרסום יעיל המוצע על ידי Google AdWords ו-Facebook, "הרודף" אחר הגולש. כך ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים שיצאו מהאתר שלכם מבלי לבצע רכישה, ולהציג בפניהם מודעת פרסום שתיצור מודעות למותג שלכם ותעודד אותם לחזור לאתר שלכם ולבצע בו רכישה.

 

# דברו עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ברשתות החברתיות
יצירת קשר ומעורבות עם לקוחות פוטנציאליים באמצעות רשתות חברתיות שונות, כדוגמת: Facebook או Twitter, נתפסת בקרב בעלי עסקים רבים, ככלי בעל השפעה זניחה על המכירות בפועל שיש להתעלם ממנו, בעוד שלמעשה מדובר באחת הדרכים הטובות ביותר להגדלת מודעות למותג שלכם, שביעות רצון הלקוחות ומכירות.
כאשר אתם מגיבים לשאלות שאנשים מעלים לדף הפייסבוק שלכם, מספקים להם תשובות ומידע חיוני בנוגע למוצרים שונים שהם מתעניינים בהם ומתייחסים לכל משתמש באופן אישי, אתם יוצרים תפיסה חיובית כלפי המותג שלכם וזוהי דרך מצוינת להגדיל את המכירות. ככל שתעניקו יותר תשומת לב ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, כך גדל הסיכוי שהם ירצו לקנות מכם וימליצו עליכם גם בפני משתמשים אחרים, חברים ומכרים.

רשתות חברתיות

 

 

אחד העקרונות המנחים ניהול פעילות איקומרס וניהול חנויות אינטרנטיות הוא עיקרון המגוון. ניתן לדייק עקרון זה אף יותר ולטעון שהצרכן בעידן הנוכחי דורש שתמיד תהיה לו האופציה להתלבט ולבחור את ההעדפה שלו. הצרכן רוצה להיות בשליטה והחנויות הוירטואליות צריכות לאפשר לו את תחושת השליטה.
השלב האחרון בתהליך הרכישה בכל חנות אינטרנטית נקרא ה-Last mile. שלב זה מתחיל ברגע שהגולש סיים את תהליך הרכישה ומסר את פרטי האשראי שלו ומסתיים אחרי שהלקוח קיבל את המוצר והתחיל להשתמש בו. שלב זה הוא השלב המורכב והמסוכן ביותר אבל גם שלב שהתנהלות נכונה בו יכולה להגביר את שביעות הרצון של הלקוח ואת ההצלחה של החנות האינטרנטית שלכם.