כיצד תוכלו לשפר את חווית הלקוח שלכם?

אין ספק שמשבר הקורונה היווה קרש קפיצה בכל הנוגע לקבלת מידע אונליין באמצעות האינטרנט ובתחום רכישות האונליין בפרט. האוכלוסייה שהייתה רגילה לבצע רכישות מוצרים בקניונים ובחנויות הפכו בלית ברירה ללקוחות פוטנציאלים בתחום רכישות האונליין   דבר זה בא לידי ביטוי גם ברכישת מוצרי צריכה בסיסיים כמו מזון, מוצרי היגיינה וכד'.

עם פרוץ הקורונה אין ספק שחל גידול מאוד חד ברכישות  בחנויות אינטרנטיות דבר שעורר את הצורך של קמעונאי הממוצע לפתוח עסק אונליין משלו ולכן, בניית חנות אינטרנטית גם הכי בסיסית שיש הוכרה כצורך מידי כדי לא להישאר מאחור.  למרות דעיכת התפשטות הנגיף בארץ והעובדה כי חלה ירידה ברכישות אונליין לעומת שנה שעברה בשל פתיחת העסקים. האזרח הישראלי נחשף לחוויית קנייה חדשה לגמרי, כזו שלא מצריכה ממנו לצאת מהבית והוא יקבל את המוצרים עד פתח ביתו.

זהו תחום דינמי שמרבה להתחדש ולכן חשוב מאוד לשמור על הקצב ועל מספר כללים חשובים כדי להגדיל את כמות הכניסות והרכישות באתר.

עולם הסלולר

אין ספק שאחד מחבריו הטובים ביותר של האדם הוא הטלפון הסלולרי. לטלפון הנייד חשיבות מאוד גדולה בקבלה ועיבוד מידע שמתרחש בין מספר שניות לדקות וניתן לקבלו בכל מקום או זמן נתון.
לפיכך, חל גידול משמעותי בכל הנוגע לרכישות אונליין דרך הנייד. יותר ממחצית הלקוחות זנחו את המחשב הפרטי שלהם בתמורה לרכישה מהירה ונגישה יותר- בין אם זה בדרך מהעבודה או בדרך לבילוי בים. לכן, חשוב מאוד לבצע אופטימיזציה מדויקת ולהסיק מסקנות מהתנהגות הצרכנים שלכם שמשתמשים בטלפונים ניידים, זה המתפתח שלכם לשיפור חווית המשתמש והכל המערך השיווקי שלכם. כך תוכלו לקבל אינפורמציה על מה הלקוחות שלכם מעדיפים יותר ופחות.

בלי שום קשר, מומלץ מאוד לפתח אפליקציה נגישה שמותאמת לצרכי הלקוחות שלכם ותאפשר להם חווית קנייה, נוחה ואישית יותר. האפליקציה מותאמת לנייד, מאפשרת חיפושים ממוקדים ונוחים יותר וחוסכת ללקוח "עבודה קשה" היא פשוט נמצאת שם על צג הטלפון ויכולה להגדיל את המכירות של החנות שלכם בקלות רבה.

חיפוש קולי

את החיפוש הקולי אתם וודאי מכירים מגוגל, אלכסה של אמזון, סירי או פשוט אפליקציית הניווט שלכם. חיפוש קולי באתר האיקומרס שלכם יכול לחסוך זמן ללקוחות. לסנן מהר יותר תוצאות בעיקר אם מחפש מוצר ספציפי.

השקיעו ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות תפסו מקום מאוד גדול בשיח הציבורי ובתרבות הצריכה בפרט. אם הלקוחות שלכם חיים ונושמים מדיה חברתית אין ספק שאתם צריכים להיות שם. שימוש בפלטפורמות האלה יכולים לקדם את העסק שלכם ולתת לו מקפצה באופן פלאי. תוכלו לחשוב על מגוון דרכים שונות לקדם את העסק שלכם ברשתות החברתיות. בין אם זה קידום ממומן או אורגני או לחילופין שיתוף פעולה עם מובילי דעת וכוכבי רשת שיפרסמו את המוצרים שלכם ויחשפו אותו לקהל.

פילוח שוק וחוויה אישית

בסקרים שנערכו בנושא מעל ל-50% מהצרכנים העידו כי חווית הקנייה האישית חשובה להם מאוד. לכן חשוב שתשקיעו בחוויה הזו כמה שיותר. פלחו את קהל הלקוחות שלכם. תנו לו הרגשה שהכל מותאם ואישי עבורו.

מה זה אומר? אימייל מרקטינג או לחילופין הודעות SMS שיווקיות שמיועדות לאותו נמען באופן אישי יכולות להיות מועילות. תוכלו לעדכן קהל מסוים מלקוחותיכם באמצעות ניוזלטר שיישלח אליהם בנוגע למוצרים מסוימים שהתעניינו לגביהם או מוצרים שרכשו בערב וחזרו למלאי. כך בעצם, חווית הקנייה תהיה יותר אישית, יותר מותאמת לאותו הלקוח ובכך תרוויחו את הקשר עם הלקוח.

זה כולל גם ויזואליזציה. אחת הבעיות המוכרות והנפוצות יותר בתחום האיקומרס היא כמובן חוסר האינטראקציה הישירה עם הלקוח וחוסר היכולת של הלקוח לחוש את המוצר או לחילופין לראות אותו מקרוב שלא מאחורי מסך. דבר זה יכול ליצור חוסר סנכרון בין המוצר שהלקוח חשב שהזמין לבין מה שקיבל בפועל. מעבר לכך שחשוב שתמונות המוצר והמידע עליו יהיו נגישות ואמינות כמה שיותר הצעד הבא של חווית הקנייה כבר מעבר לדלת והוא בעצם מסחר חזותי- מסחר שיאפשר ללקוח את חווית הקנייה הקרובה ביותר למציאות. שימוש בגדג'טים, תוכנות ואף אלמנטים שיוכלו להמחיש את המוצר ואת איכותו באופן המקסימלי באונליין.

ללא ספק שאנו חווים ונחווה עוד חידושים בעולם המקוון ולכן, חייבים תמיד להיות מעודכנים בכל מה שקשור לחידושים ויכולת שיפור השירות וחווית הלקוח.