ארבעה צעדים למינוף אתר הסחר שלכם

אתר איקומרס הוא פלטפורמה מעולה, חדישה ומתקדמת בתחום ה-Retail ובתקופה האחרונה בעקבות משבר הקורונה התחום עלה עוד שלב וחדר היטב אל תודעת הצרכנים. בהתאם לכך התחרות על ליבם של הצרכנים גוברת ועלינו תמיד להיות ראשונים, להקדים את המתחרים ולהיות מקוריים.

כיצד תוכלו "לכבוש" את ליבו של הצרכן הממוצע? כיצד תוכלו לבדל את עצמכם בין כל אתרי הסחר השונים? כיצד תוכלו לייצר יותר טראפיק ולהמיר תוצאות לכדי עסקאות?

אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם למנף את האתר הסחר שלכם:

אפיון אתר מוצלח יקפיץ אתכם קדימה

דמיינו את עצמכם נכנסים לחנות אופנה כאשר אתם מחפשים פריט ספציפי כגון חולצה לבנה ומכופתרת. תוכלו להתמצא הרבה יותר בקלות בחנות ברגע שהסחורה תסודר לפיסדר מסוים. קטגוריה או איזור ספציפי בו ממקומות כל החולצות המכופתרות, שילוט שמנחה אתכם לאן לגשת, שילוט על מבצע מסוים וכו' ישנה חשיבות לסדר החנות ולנראותה בחוויית הקנייה של הלקוח.
כך גם תביאו לידי ביטוי את אפיון האתר שלכם.

-חישבו על המוצרים שאתם מוכרים, בנו את הקטגוריות ואת הסינונים באתר שיקלו על הלקוח, סדרו את המדף הדיגיטלי כך שהמוצרים החדשים ביותר יהיו הראשונים. אפיינו את האתר בצורה כזו שללקוח יהיה כאן להתמצא.

-בנו לכם שפה עיצובית שמדברת את המותג שלכם, ממחישה אותו ואת סיפורו. כמובן שחשוב להנגיש ללקוח את כל המידע הרלוונטי לו כמו מדיניות זמני אספקה, תשלום על משלוחים במידה ויש מדיניות ביטול עסקה או החלפות והחזרות לפי הצורך.

ככל שחווית המשתמש נוחה ונעימה יותר כך הלקוחות יהפכו מלקוחות חדשים ללקוחות קבועים.

לוגיסטיקה היא כח

אתר איקומרס ללא מערכת לוגיסטית שמנוהלת בצורה יעילה הוא לא אתר איקומרס. ודאו כי ישנו סנכרון מלא בין מערכת האתר שלכם אל מלאי המחסן שלכם . ככל שהסנכרון יהיה יעיל יותר כך איכות השירות תעלה וההצלחה שלכם תימדד. הקפידו לבדוק מלאי לעיתים קרובות, השתדלו לספק את המוצרים עד 3 ימי עסקים, דאגו לכך על ידי עבודה עם חברת משלוחים בעלת זמינות ומענה גבוהים. וכך תרוויחו לקוחות מרוצים.

קידום בגוגל היא מילת המפתח

ולא רק בגוגל! הרשת מלאה היום בפלטפורמות שונות שדרכן ניתן להגיע למגוון קהלים ולשווק את המוצרים שלכם. אבל בואו נדבר רגע על גוגל ופייסבוק.


-קידום ממומן הוא כלי מעולה לקידום האתר שלכם בגוגל וברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. הפעילות נעשית באמצעות תשלום. על פי התוכנית השיווקית שלכם אתם קובעים תקציב, קהל יעד ומטרה. באמצעות קידום ממומן אתם יכולים להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל הכל בהתאם לתקציב אותו קבעתם דבר שיכול לתרום רבות לאתר הסחר שלכם. ככל שתהיה יותר תנועה כך יהיו יותר המרות.

-עוד דרך מצוינת היא קידום אורגני- בשונה מקידום ממומן כאן אנו לא קובעים תקציב או מוציאים סכום כסף כלשהו. כאן העבודה היא על תוכן האתר, על קידום מילות מפתח שמייחדות את האתר שלכם ואמורות להביא אותו לתוצאות הגבוהות ביותר של גוגל. קידום אורגני נעשה באמצעות חקר מילות מפתח שמזוהות עם האתר שלנו ומייצגות את המוצרים שאנו מוכרים. את אותן מילות מפתח נרצה לקדם כמה שיותר באמצעות הכנסתן לתוכן האתר בין אם זה מבחינת הטקסט בכותרת העמוד עד לכתיבת בלוגים עם מידע שרלוונטי לאתר הסחר שלכם.
קידום אורגני דורש עבודה לאורך זמן והתוצאות לא תמיד נראות כשהאתר שלכם בחיתוליו, נדרשת תחזוקה שוטפת של התוכן על מנת להגיע לתוצאות האולטימטיביות.


-מעבר לכך, כפי שכבר ציינו קודם הרשת מלאה בפלטפורמות שרק מחכות שתשתמשו בהם. דעו מי אתם ומי קהל היעד שלכם וכך תוכלו לפנות אליו. לדוגמא טיקטוק היא רשת חברתית שמזוהה עם בני נוער וצעירים אם אתם מותג צעיר שמדבר אל הקהל הזה תוכלו להשתמש במשאבים העומדים לרשותכם. תוכלו לבצע שת"פ עם מובילי דעת קהל שיקדמו את המוצרים אותם תרצו למכור בקרב קהל היעד הרלוונטי.

סקרנו את הלקוח

עוד דרך מצוינת להניף את האתר שלכם ואת המכירות בו היא כמובן על ידי אימייל מרקטינג. מה זה בעצם אומר?

-מערכת אוטומטית שתדע לזהות את הקהל שלכם בהתאם לחלוקה שאתם תקבעו.
למשל ניקח קהל לקוחות מסוים נקרא לקהל הזה לקוחות VIP נחליט שכל לקוח שקונה מסכום X כל שלושה חודשים נכנס לקטגוריה הזו ונוכל לטרגט את המיילים שישלחו לתיבת הדואר שלו ולמשוך אותו חזרה אלינו באמצעות קוד קופון שרלוונטי רק אליו. פעולה זו מצוינת לשימור הלקוחות שלנו, לגירוי הסקרנות בקרבם ובשמירה על הקשר האישי איתם. באמצעות אותו מייל אני מראה ללקוח שלי כמה הוא חשוב לי וכמה ארצה לפרגן לאותו הצרכן כיוון שהוא לקוח VIP. השתמשו בשפה מקרבת, אישית כדי שהלקוח ירגיש שאתם פונים אליו אישית.


-עוד דוגמא היא Remarketing לנטישת עגלה. גם כאן נרצה לגרות את הלקוח לרכוש אצלנו ונשלח לו מייל בצירוף שמות המוצרים "ששם בעגלה" וניתן לו קוד קופון לסיום הרכישה.
תוכלו לחשוב על המון רעיונות שיגרמו ללקוחות שלכם לחזור, לרכוש ולשמור על קשר אמיתי בניכם לבניהם.

 

לסיכום, תעזו, תהיו מקוריים, תקראו ותלמדו תמיד איך אפשר להתפתחו להיות ראשונים כמו כן, אל תהססו לפנות למומחים בנושא תמיד טוב להתייעץ עם מומחי שיווק ואסטרטגיה ולקבל

ייעוץ עסקי לעסקים מגורמים מנוסים ומוסמכים. כי הרי החנות האינטרנטית שלכם היא העסק שלכם אז אל תפחדו להעניק לחנות שלכם את הטוב ביותר.